tirsdag 22. november 2011

Sang av Petra Fremo


mel: Ungdommens lykke

Hva skal jeg gjøre når alt synes svart.
Synden er virksom, og hjertet er hardt.
Glede og trygghet, ja, visshet og tro.
Alt er forsvunnet. Jeg har ingen ro.

Ref.:    Du skal se Jesus og regne med Ham
Glemme ditt eget, og tro på Guds lam.
Tro det han sier:
Jeg døde for deg.
Synden og skylden tok Jesus på seg

Ordet jeg leser; det gir ingen ro.
Følelser svikter, hvor er nå min tro?
Jeg er som treet når løvet er falt, 
grener som spriker, og avslører alt

Det er nødvendig skal Jesus bli stor. 
Helt etter planen Gud har i sitt Ord.
Ribbet til skinnet, nå mangler jeg alt
Da får jeg drakten Guds sønn har betalt

La det nå være avskrevet og glemt. 
Grav ikke frem det som korset har gjemt.
Lese Guds løfter, og stole på dem. 
Dette er veien, slik kommer du hjem!

Petra Fremo