lørdag 31. desember 2011

Har jeg oppfylt loven?

Skal jeg vitne rett om Kristus, da må jeg jo si at  jeg har oppfylt lover, jeg har til punkt og prikke gjort alt hva Gud krever av meg. Ikke i egen person - det være langt fra meg å si! men i min Frelser og stedfortreder. Og skulle jeg ikke vitne slik om Kristus, ville det være det samme som enten å si at Kristus måtte dø for sine egne synder, og det ville være det samme som å spotte ham. Eller så ville det være det samme som å si at han visstnok er død for mine synder, men jeg vil ikke ha noe med det å gjøre og det ville være det samme som å avvise ham. Derfor, skal jeg vitne rett om Kristus, må jeg jo si at jeg har oppfylt loven og gjort alt det som Gud krever av meg i den.

Fra side 179 i "Romerbrevet" av Øivind Andersen
hvor han gjengir et sitat av C. O. Rosenius